iye betul. untuk mengelakan perbalahan dan pepecahan.

ada sesuatu yang kurang menyenangkan berlaku arini, sekumpulan rakan sekerja datang umah secara mengejut. itu takpa la kan. pada masa yang sama family aku baru balik ada kenduri di johor.

pada mulanya ada segelintir orang duduk kat bawah, setelah aku bawak geng-geng yang datang mengejut, tetiba kosong. ok, itu bukan satu isu.

kebanyakan orang bertanya, "mana parents ko?". "mereka penat, skang tengah berehat", ujar ku. maleh nak kaco, orang baru balik kenduri, jauh lak tue.

hu-ha hu-ha sket, tup tup, nak balik dah geng-geng ni. lepas salam apa semua, selang beberapa jam, mak bertanya kepada aku:

mak : ada budak kecik ke tadik?
aku : iyeap
mak : ada kasik duit raya?
aku : tak
mak : apasal tak kejut?
aku : -diam-
mak : bla bla bla bla (dah kene tembak da aku)

niat aku takmo kaco dia berehat di akhiri dengan tembakan macam mesin-gun. trat trat trat. takda ruang untuk take-cover.

sebab apa aku takmo kaco dia berehat, sebab dia orang tau ada orang nak datang umah. tapi tak tunjuk muka. mungkin penat. sebab tue aku tak kejutkan.

tapi apa nak wat. diam aje la.

sebab apa aku tak kasi duit raya, dalam wallet aku tinggal duit RM2. baru wat personal loan kat mak aku, RM 100 wat duit isi minyak. duit emergency in case sh*t happened. duit kat bank bukan liquid. tue masalah aku skang ni.

telan aje la. takan semua tindakan nak kene bagitau kot?

dan memang salah aku sebab takda duit nak kasi budak-budak tue.

1 comments

  1. afaniL // October 19, 2008 at 11:21 PM  

    sabar ibarat kaca.. baca posting gua esok..