*ting tong*

loceng umah berbunyik. kelihatan seorang lelaki berbadan gempal menaiki motosikal (EX5 kot) sambil penuh surat khabar diraga depan nya.

pakcik *ntah* : ada surat kabar tak? kalau ada pakcik nak beli
aku : surat kabar? kotak ada la pakcik. nanti saya tengok iye

selongkar punya selongkar. ada la seikat surat kabar lama bercampur ngan beberapa benda asing yang diperbuat dari kertas.

aku : ni aja pakcik yang saya ada
pakcik *ntah* : pakcik sebenarnya jual nasik lemak kat simpang depan tue....bla bla bla

perbualan mesra yang biasa. tapi ada satu isi / point yang menarik hati aku.

pakcik *ntah* : pakcik tak nak amek surat kabar cina sebab takut orang tak nak beli. sebab takut ada b*b* (saya nak beli vokal 'a' dan 'i')

aku : what da *tut* (dalam hati)

sungguh sempit sekali pemikiran bangsa ku ini...........sampai macam tue sekali.

biarkan si luncai dengan labu-labunya......

1 comments

  1. afaniL // October 28, 2008 at 10:04 AM  

    er, mungkin pengalaman dia kut.. siapa suruh beli sokabar dari peniaga babi. beli la dari peniaga kambing ke ayam ke. baru le berubah sikit menu dalam sokabar tu. hahaha